Notícies / La combinació restauració local i cervesa artesana fa triomfar un any més la FiraBirra
06/10/2025

La tercera edició de la fira es consolida amb un augment del 20% de ventes respecte l’any passat.
La tercera edició de la Fira de Cervesa Artesana, celebrada el passat dissabte a l’aparcament del Mas de l’Abeurador, ha estat un èxit rotund, atraient a centenars d'amants de la cervesa artesana a la Canonja. Durant tot el dissabte, prop de 2.000 persones van passar per la FiraBirra a degustar la gran varietat de cerveses que portaven les cinc cerveseries artesanals participants. N’hi havia per a tots els gustos: des de negres, de malta, Lager, IPA, sense alcohol, sense gluten, torrades, afruitades... Però sens dubte el gran reclam d’enguany el van posar els dos restaurants locals, Antídot i Brutale, que oferien diverses opcions gastronòmiques durant el migdia i la nit.
En total s’han venut 4.500 tiquets de beguda i 1.000 de menjar, un gran èxit que consolida l’esdeveniment com un punt de trobada per als aficionats i productors del Camp de Tarragona.
“Estem encantats amb la resposta del públic. La fira no sols ha estat una plataforma perquè els cervesers artesanals mostrin el seu treball, sinó també un espai perquè la gent de fora conegui la Canonja i d’alguna manera dinamitzar els negocis locals”, comenta la regidora de Promoció Econòmica, Lidia Muñoz, que juntament amb el Celler del Pallol son els organitzadors de l’esdeveniment. Fins i tot, el fet que la FiraBirra se situes davant de l’Espai Mammuthus va propiciar que algunes persones aprofitessin l’ocasió per fer una visita al centre d’interpretació del jaciment arqueològic del barranc de la Boella.
L'esdeveniment també va comptar amb música en viu, de la mà de Vergüenza Ajena que va tocar al migdia i Voy a Pasármelo Bien, banda tribut a Hombres G, al vespre. Les cerveseries participants: Boixets Beer, La Surfera Craft Beer, La Vermella de Salomó, Sister Craft Beer i la Renaixença, moltes d'elles petites empreses locals, van reportar un augment significatiu en les vendes i un gran interès per part dels consumidors.
“És increïble veure com la gent s'interessa per la cervesa artesanal i fa costat als productors locals”, comentaven els mateixos cervesers. “Esdeveniments com aquest són vitals per a la nostra indústria i per a fomentar la cultura cervesera en el nostre territori”.
Enguany una de les millores que es va oferir des de l’organització va ser ampliar l’espai del pàrquing destinat a la fira i posar dos punts de venda de tiquets que va descongestionar la zona i gairebé no es van fer cues.
En general, l’organització se sent molt satisfeta de com ha anat l’esdeveniment i ja estan treballant en la planificació de la pròxima edició que incorporarà alguna novetat.