Notícies / Èxit rotund de la 3a Fira del Vi amb més de 2.000 persones
12/05/2025
La Canonja va viure el passat dissabte la tercera edició
de la Fira del Vi amb un gran èxit de públic i de vendes. Les prediccions de
mal temps feien preveure un dia més fluix d’afluència però no va ser així, tot
el contrari.
En aquesta edició, més de 2.000 persones han passat pel
pàrquing de l’Hort del Mas de l’Abeurador per gaudir d’una jornada plena de
cultura, gastronomia i música, i s’han venut un total de 10.000 tiquets de
tast.
“Valorem amb gran satisfacció aquesta tercera edició, que
s’ha consolidat com un dels esdeveniments més esperats i participatius de la
nostra localitat” ens comenta la regidora de Promoció Econòmica, Lídia Muñoz,
organitzadora de l’esdeveniment, amb la col·laboració del Celler del Pallol.
L’esdeveniment ha ofert als assistents la possibilitat de
degustar vins de diverses denominacions d’origen com Terra Alta, Penedès,
Montsant, Priorat, Catalunya, Rioja, Ribera del Duero i Rueda, així com de
gaudir de l’oferta gastronòmica de food trucks i restaurants locals, que han
aportat els seus plats més emblemàtics. “Els tres restaurants canongins
(Pizzeria Brutale, Bar Antídot i Bar Orpheus) han valorat molt positivament
l’experiència d’estar presents a la Fira amb les seves ofertes gastronòmiques,
ara la idea per l’any que ve és sumar més establiments del poble per
promocionar els negocis locals”, ens explica Lídia Muñoz.
Durant tota la jornada, l’ambient festiu ha estat assegurat amb música en viu, amb un DJ al matí i el grup Estopaos oferint un concert tribut a Estopa a la nit, creant un entorn de convivència i alegria que ha agradat a tots els assistents.
Com a novetat d’enguany, el Centre Niuh de la Canonja ha
organitzat tallers per a totes les edats, com la decoració de copes i la
creació de còmics enòlegs, que han enriquit encara més l’experiència dels
visitants, fent-la més participativa i familiar.
“L’èxit d’aquesta tercera edició confirma la consolidació
de la Fira del Vi com un referent cultural i de promoció del nostre patrimoni
vitivinícola, així com una oportunitat per potenciar el turisme i la
gastronomia local. La jornada ha estat un èxit rotund, i des de l’Ajuntament de
la Canonja volem agrair a totes les persones que hi han participat i
col·laborat per fer possible aquest esdeveniment”, ens comenta Lídia Muñoz.
Ara toca analitzar i valorar els aspectes de millora de
l’esdeveniment. La regidora de Promoció Econòmica apunta que per l’any que ve
s’augmentaran els número de punts de venda de tiquets “ja que al final tothom
ve a la mateixa hora i enguany s’han fet moltes cues a partir de les 7 de la
tarda, en canvi el matí i migdia és més tranquil”.
La Canonja s’acomiada amb la confiança que la propera edició seguirà sumant èxits i consolidant aquesta cita com una de les més importants del calendari cultural i enològic.