Notícies / Els divendres de juliol, Surt a la Fresca

16/06/2018
Els divendres de juliol, Surt a la Fresca

Divendres de juliol, calor, vespre, arriba de nou el temps de sortir a la fresca. L’Ajuntament de la Canonja mitjançant el Patronat de Cultura del Castell de Masricart patrocina i prepara un programa d’actes on, de ben segur, tothom trobarà aquella opció que l’empenyerà a sortir a la fresca, els divendres a 2/4 d'11 de la nit.

Dia 6 a la plaça de la O

El Surt a la Fresca comença amb “A l’ombra dels fusells”, un acte que atorga el protagonisme a les dones, de fet, ens convida a escoltar a les dones, a aquelles que, més enllà dels fusells han creat la història. La Maria Jover i la Joana Romero ens presenten un recorregut per textos de dones que van viure la Guerra Civil i l’exili. Entrevistes, discursos, poemes, diaris, vivències que relaten el dia a dia d’aquestes dones, les seves inquietuds, desitjos, mancances, voluntats, pors, anhels... Dones que van crear malgrat el temps històric que van viure, que han deixat petjada en tots nosaltres, el seu llegat a les futures generacions.

A partir de les 7 de vespre i fins l’inici de l’acte romandrà obert el refugi de la plaça de la O per a la seva visita.

Dia 13 a la plaça del Castell

Es pot parlar de música de proximitat?. De ben segur que sí. En el cas de la cambrilenca Bali Cejas, caminarem entre la rumba, el flamenco i el pop, que ens transmetrà de manera vital. Les seves lletres parlen del dia a dia, de les alegries, dels bons moments i també, de les decepcions.

Dia 20 a la plaça de Catalunya

És el moment de l’humor, de “La noche de Parrado”. Víctor Parrado arriba a la Canonja per a compartir la seva bona energia i la visió positiva de la vida. Es tracta d’un monologuista somniador, dinàmic i proper, d’aquelles persones que et donen conversa a un ascensor, es desperta content un dilluns al matí, o sempre porta un somriure dibuixat a la seva cara. En definitiva, una persona positivament insuportable, que per sobre de tot, ens farà riure molt.

Dia 27 a la pista esportiva de l’escola

El darrer Surt a Fresca és una proposta que va més enllà de la música, “Tango y algo más”. Un show on destacats musics i ballarins, capitanejats per la veu de Gabriel Vallone ens porten el tango a la Canonja. La seva actuació repassa composicions de diferents èpoques amb interpretacions que no deixaran a ningú indiferent. El repertori inclou temes clàssics però també d’autoria pròpia.

Una programació d’estiu amb la que l’Ajuntament de la Canonja té la voluntat de consolidar el Surt a la Fresca com el festival d’estiu del nostre poble, amb la pretensió d’obrir tot un ventall de possibilitats a l’oci del mes juliol. Recordeu apuntar-vos-ho al vostre calendari. Tots els divendres de juliol, a 2/4 d'11 de la nit. Tots els actes son gratuïts.