Notícies / La Canonja rep un reconeixement per part de l’IPHES
22/03/2018
L'alcalde de la Canonja, Roc Muñoz, va rebre un reconeixement per part de l'IPHES (Institut Català de Paleontologia Humana i Evolució Social) per la tasca de suport i col·laboració que ha dut a terme l'Ajuntament en el desenvolupament de la recerca i les activtats de socialització de les excavacions arqueològiques del Barranc de la Boella.
El puntal de la recerca que es desenvolupa a l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) es troba en el jaciments arqueopaleontològics. Des dels seus inicis aquest centre de recerca ha considerat els municipis on s’ubiquen aquests jaciments com a veritables socis, actors indispensables en la valorització del patrimoni arqueològic. D’aquesta manera s’ha creat un teixit compromès amb el territori que ha generat la Xarxa de Municipi IPHES. En el transcurs del mateix acte 14 localitats que col·laboren amb aquest centre de recerca han rebut un reconeixement.
Els municipis reconeguts són localitats que s’han implicat en el desenvolupament de la recerca i/o activitats de socialització, ja sigui contribuint logísticament i econòmicament en les excavacions arqueològiques, implicant-se en la creació d’espais per a la interpretació i posada en valor dels jaciments, acollint exposicions, etc, amb la finalitat d’apropar i fer partícip del coneixement en prehistòria i evolució humana a la ciutadania des del seu propi territori.
L’objectiu de la nova Xarxa de Municipis IPHES és reforçar, diversificar i intensificar aquest treball posant en valor el patrimoni arqueològic.