El Consell Comarcal el Tarragonès ha posat en marxa aquest 2022 una campanya informativa de conscienciació ciutadana per tal de fomentar l’ús de les deixalleries que disposa la nostra comarca i el servei de recollida de materials voluminosos. Per tal de donar el tret de sortida a la campanya, s’han donat cita a la deixalleria de la Canonja el president del Consell Comarcal del Tarragonès, Óscar Sánchez; l’alcalde de la Canonja, Roc Muñoz; el primer tinent d’alcalde, Salvador Ferré; i el president de l’Àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal, Joan Martí Pla. També hi han participat representants de l’empresa FCC Medio Ambiente, adjudicatària dels serveis de recollida; i d’Eurogesmed SL, l’empresa encarregada del control i l’avaluació dels serveis indicats. 

El Tarragonès compta amb cinc deixalleries fixes situades als municipis del Catllar, la Canonja, Roda de Berà, el Morell i Torredembarra. A més, els ciutadans i ciutadanes de la comarca també tenen a la seva disposició una deixalleria mòbil que es desplaça de forma itinerant a vuit de les poblacions del Tarragonès: la Nou de Gaià, els Pallaresos, Perafort, la Pobla de Mafumet, la Pobla de Montornès, la Riera de Gaià, Salomó i la Secuita.

La nova campanya busca potenciar l’ús d’aquestes instal·lacions i contribuir així a augmentar els índex de reciclatge i selecció de residus. Per aconseguir-ho, el departament de Medi Ambient del Consell ha editat més de 12.000 fulletons i cartells informatius, alhora que 10.000 calendaris amb la imatge corporativa del servei. Els calendaris busquen apropar a les llars del Tarragonès informació essencial com els dies d’obertura de les deixalleries o els dies de servei de recollida de voluminosos, entre altres. A més, també s’ha contractat a un equip d’educadors/es ambientals que s’encarregaran d’informar a les persones usuàries quan van a les deixalleries a dipositar algun material. Els educadors/es romandran a les deixalleries per un període de dos mesos. En paral·lel, en diversos establiments i les botigues del Tarragonès s’hi han lliurat fulletons per tal d’animar a la ciutadania a apropar-se a les deixalleries amb els seus residus on seran atesos, a més de pel personal de FCC, pels educadors/es ambientals abans esmentats.