Notícies / La Canonja inicia un procés participatiu per definir el millor servei de recollida de residus

19/06/2024
La Canonja inicia un procés participatiu per definir el millor servei de recollida de residus
  • La campanya informativa del procés de participació es realitzarà del 25 de juny al 20 de juliol.
  • L’enquesta es podrà omplir fins al 15 d'agost en línia a través d'aquest enllaç.

Des de l’Ajuntament de la Canonja iniciem un procés participatiu per definir el millor servei de recollida de residus dels propers anys que vol comptar amb la màxima participació ciutadana.

L’Ajuntament està preparant el contracte per la Canonja, que s’ha adequar a la nova llei de residus que ens obliga a augmentar els resultats de Reciclatge. Ara estem reciclant el 37,7% dels residus i hem d’arribar al 55% l’any 2025 i al 60% el 2030. També ens obliga a recollir els residus amb sistemes d’alta eficiència com la recollida porta a porta o els contenidors tancats, uns contenidors que s’obren mitjançant targeta electrònica o APP mòbil.

La campanya informativa del procés de participació es realitzarà del 25 de juny al 20 de juliol i inclourà sessions informatives a l’edifici Època, punts informatius i visites porta a porta als domicilis i establiments comercials del municipi, en les que s’explicaran les característiques dels dos models de recollida proposats, per tal que pugueu valorar quin és el que millor s’adequa a les vostres necessitats i a la Canonja.

La vostra opinió es recollirà mitjançant una enquesta de participació ciutadana, anònima. Qualsevol persona que tingui més de 16 anys i visqui a la Canonja hi pot participar. L’enquesta es podrà omplir fins al 15 d'agost en línia a través d'aquest enllaç, a les sessions presencials, als punts informatius i a les visites als domicilis.

Per saber tot el que representarà aquest nou servei de recollida és molt important que assistiu a les sessions i punts informatius. Allí podreu aclarir els vostres dubtes i saber més sobre el porta a porta o els contenidors tancats.

CALENDARI DE LES ACCIONS:

Sessions informatives:

Les sessions informatives tindran una durada aproximada d’una hora i es duran a terme a l’Edifici Època, a la Rambla Quinze d’Abril, els dies següents:

  • Dimarts 25 de juny
    • A les 11 h, adreçada a establiments de restauració.
    • A les 13.45 h, adreçada a comerços i grans generadors.
  • Divendres 28 de juny
    • A les 11 h, adreçada al col·lectiu Gent Gran Activa.
    • A les 19 h, adreçada a la gent jove. Aquesta sessió informativa tindrà lloc al Punt d’informació juvenil, ubicat al C/ de Raval, 25.
  • 3, 4 i 5 de juliol, a les 20 h, adreçades a ciutadania.

Punt informatiu:

Estarà en funcionament del 25 de juny al 19 de juliol, de 9:30 a 13:30 h, a les ubicacions següents:

  • Dimecres 27 de juny, a la Plaça de la Raval
  • Dimarts 2 i divendres 19 de juliol, davant del poliesportiu
  • Dimecres 10 de juliol, a la Rambla Les Garrigues
  • Dilluns 15 de juliol, a la sortida del Casal

Visites informatives:

Les visites informatives a ciutadania i establiments comercials tindran lloc del 25 de juny al 20 de juliol, de 9 a 14h i de 17:30 a 20:30 h i es duran a terme per part d’un equip d’educadors ambientals.

Una vegada hagin finalitzat les accions comunicatives i el període per respondre l'enquesta, s'elaborarà l'informe de resultats i es farà públic a través dels canals informatius de l’Ajuntament.